המחיקון של יואב לרמן מכה שנית

יואב לרמן פרסם פוסט עם מקבץ לינקים לסוף שבוע, וחטף ביקורת מקוראיו על הטיפול הסלקטיבי שלו בלינקים. לאחר פרסום תגובתי האחרונה בפוסט שלו כמפורט מטה, לרמן בישר לי כי:

שוב עברת את הקו בדיון ונאלצתי למחוק את התגובות שלך.
תגובותיך ימשיכו להימחק גם בעתיד מעתה ואילך

כנראה שלרמן אינו מסוגל להתמודד עם העובדה שחולדאי אהוב נפשו מקדם דיור בר השגה בת”א.

להלן התגובות המקוריות לפוסט של לרמן, כאשר התגובות שנמחקו מופיעות עם strikethrough:

16 תגובות על הקטע ”מקבץ לינקים לסופ”ש
4 12 2009

אכן כך תאור מדויק של המצב

4 12 2009
באנדר‏(22:11:55) :

חבל ששאר הטור של שור די מקושקש.
אני גר ליד הגן ועושה שם ג’וגינג מדי פעם, ואין לי שום ענין בגן חשוך ובטח לא במעשי זימה בשיחים.

4 12 2009
גדי(22:47:49) :

מסכים עם באנדר.

והאמת שזה מעמיד את כל הטור של שור באור בעייתי. אני מסכים לחלוטין עם דעתו של ויצמן ולכן לא רואה לנכון להיכנס אלא להיפך. לומר כל הכבוד על שאמר אמירה חשובה למרות שאני מניח שהוא ידע שהיא תגרור ביקורת. מעבר לזה, כבר ממש לא מסכים עם ביקורתו לגבי הצעירים. אני קצת עוקב וממה שהבחנתי, שתי ההצעות לסדר האחרונות שלהם עברו פה אחד, כלומר כולל את תמיכת כל הסיעות בינהן עיר לכולנו. אם הם תמכו בהצעות הצעירים אז נראה לי שהם עושים עבודה סה”כ טובה ביחס לשאר המועצה

4 12 2009
ליה(23:35:34) :

מסכימה לגמרי עם ניצן שור. והעובדה ששתי ההצעות לסדר האחרונות של “רוב העיר” עברו פה אחד, לא אומרת כלום על איכות העבודה שעושים נציגי “רוב העיר” ביחס לשאר המועצה!

5 12 2009
יקי(11:38:01) :

מאמר הדעה של הופשטטר ב-mYNET (אייטם 5 לעיל) מהווה דוגמא נוספת לדיסאינפורמציה שעיר לכולנו מפיצה באופן שיטתי. הסבר כאן:

http://bibi.modiin.us/?p=1192

5 12 2009
יוני(13:51:06) :

לרמן, אתה באמת חושב שזה הגיוני לצמצם את כוחו של ראש העיר בקביעת סגניו?
האם נראה לך סביר מצב שבו ראש ממשלה לא יוכל לפטר את שריו?

תתאר לך מצב שבו ראש העיר והסגנים פועלים בניגוד אחד לשני ומשתקים את העירייה – האם זה נראה לך הגיוני?
ולמי תבוא בתלונות כאשר סגן ראש עירייה פועל בניגוד למה שראש העיר רוצה לעשות (בהנחה שזה גם בניגוד למה שאתה חושב) ולראש העיר אין מה לעשות עם זה (בהנחה שבגלל פוליטיקה קטנה אין לו אפשרות לפטר אותו?).

צמצום כוחו של ראש העיר בקביעת מדיניות בעירייה, בייחוד בשיטה של בחירה ישירה, היא לא רק טעות, אלא לפי דעתי גם חסרת תקדים בשיטת בחירות כזאת.

5 12 2009
שרון(15:02:15) :

יוני,
לגבי אי היכולת לפתר סגנים, אני מסכימה איתך. אולם יש כאן עניין חשוב נוסף, שחולדאי חושש ממנו וכרוך בשינוי המצב הקיים – העדר הסמכויות הממשיות של סגניו.
כיום, שלושת הסגנים בשכר של חולדאי (ויסנר “הירוק”, זמיר “הצעיר” ולהבי “ה?” ) מקבלים ממני וממך (בהנחה שאתה תושב העיר) 30 אלף ש”ח בחודש בשביל לשבת בשקט ולתת לחולדאי “לעשות את העבודה”. אין להם סמכויות אמיתיות שנגזרות ממעמדם, בשונה משרי ממשלה, הם לא מנהלים תחום, למרות שהם שמרוויחים משכורת דומה. אף פקיד מקצועי אינו כפוף להם, למעט מנהלות השלכה שלהם (כמו יתר חברי המועצה המתנדבים).
אלו הם אחד מתנאי הסף שגורמים לשלטון היחיד של חולדאי להמשיך ולהתקיים ולנו לקבל דמוקרטיה עירונית חולה בפרשנות מקלה ולא קיימת בפרשנות מחמירה.

5 12 2009
אסנת(18:07:33) :

טוב, כקוראת נאמנה של הבלוג יש לי שאלה. לרמן, האם אתה מתכוון להשתמש בבלוג כבמה לשיח ציבורי כפי שתמיד עשית? או כפלטפורמת תעמולה עד הבחירות הבאות? לפני שבועיים שלושה, התפרסמה כתבה ביקורתית מאד על עיר לכולנו בזמן תל אביב ובחרת באותו השבוע פשוט לא לפרסם מקבץ לינקים. השבוע, הדבר המשמעותי ביותר (עם כל הכבוד לתקציבולטור, ויש כבוד), זאת החלטת העיריה לבנות אולם כדורסל חדש. תהיתי מדוע לא צירפת לינק לכתבה בזמן ת”א, ואז כשקראתי אותה ראיתי שההצעה היתה של חבר מועצה מ”רוב העיר”, והבנתי. אני חושבת שחסרה לבלוג טיפה יותר אובייקטיביות, אשר ללא ספק היתה נחלת הבלוג בשנים האחרונות. לדעתי, ערכו של הבלוג המאד חשוב הזה תלוי בכיוון שהוא יקח. בכל מקרה, שבוע טוב!

5 12 2009
ליה(19:44:55) :

לאוסנת: העירייה בונה אולם כדורסל חדש, אבל את האולם שהיא הרסה (אושיסקין) היא עדיין מסרבת לבנות מחדש במקום אחר. לכן, אני לא חושבת שצריך לשבח יותר מדי את היוזמה הזאת של סיעת “רוב העיר”. ותסלחי לי מאוד, אני לא חושבת שהקמת האולם החדש היא דבר משמעותי יותר מהתקציבולטור אלא בדיוק להיפך! חוץ מזה, אין סתירה בין שימוש בבלוג עבור תעמולה ל”עיר לכולנו” (או לכל סיעה/מפלגה אחרת) לבין שימוש בבלוג עבור במה לשיח ציבורי. הביקורת על המדיניות וההתנהלות של חולדאי והקואליציה שלו היא לגיטימית לגמרי, וכך גם התעמולה בעד “עיר לכולנו”. :x

5 12 2009
לרמן(20:02:37) :

שלב-שלב, אחד-אחד.
גדי ובאנדר, לגבי טורו של שור. צריך לשאול האם להומואים מפוחדים צריך לתת מקום כלשהו במרחב הציבורי או לא. עדיף היה לקיים על זה דיון ולא להנחית את זה מלמעלה על אוכלוסייה שבבירור לא תצא להפגין על כך (הם הרי עמוק בארון ומן הסתם חלקם שייך לאוכלוסיות שבהם יציאה מהארון פרושה נידוי חברתי גורף ומוחלט).

יוני, מדובר על כך שראש העירייה לא יהיה שופט עליון ויחיד במצב הפוליטי של סגניו. זה אגב המצב בהרבה עיריות בעולם.

אסנת, תודה על ההערה המאירה. אין לי כוונה שהבלוג הזה יהפוך למראה של צד אחד בלבד, אפילו אם מדובר באופוזיציה, ואני מרגיש קצת כמוך (ואני עוד כותב כאן). הבחירה אם לפרסם או לא לפרסם מקבץ לינקים תלוייה יותר בכמות האנרגייה שישי לי בימי שישי מאשר בסוג הלינקים. כמובן שאת כל הכתבות שתיארת קראתי. אני עוד לא החלטתי האם אני מעוניין גם להיכנס כאן בחברי מועצת העירייה מעיר לכולנו (או להעדיף לעבוד מולם במיילים). בהתייחס לכתבה הביקורתית הלא רעה שהופיעה בזמן תל-אביב ונטחנה לאחר מכן ע”י אביב לביא באותו עיתון, כל התייחסות שלי לכתבה תחייב כניסה גם בעיתונאית על מספר טעויות עובדתיות שנפלו בכתבה וכניסה גם בחברי המועצה של עיר לכולנו, שבהחלט לא עומדים בציפיות, ולגבי זה עוד לא החלטתי.

באותו אופן עוד לא החלטתי אם להיכנס בעיתונאי המקומונים שמדפיסים יותר מדי קומוניקטים לאחרונה בלי לבחון אותם לעומק. כך למשל, ההחלטה על אולם הספורט – אני לא נשען על כתבות במקומונים בנושאים כאלה, אלא אך ורק על החלטות מועצת עירייה כפי שהן מופיעות בפרוטוקול והפרוטוקול של ישיבה זו עוד לא עלה. בהמשך לדבריו של גדי, לא מזמן עברה הצעתו לסדר של אסף זמיר הנוגעת לבניית דירות קטנות בצפון-מערב העיר אי-שם בעתיד. הנושא הזה זכה לכתבות בכל המקומונים. בדיעבד, התברר שהתוכנית הופקדה זמן מועט לאחר מכן ללא שום שינוי וההצעה של זמיר לא הייתה שווה יותר מהנייר שעליה היא הודפסה (אבל בינתיים זמיר קיבל את הכותרות), ונושא זה לא זכה להתייחסות כלל. גם לא פה, שוב בגלל שאני עוד לא בטוח כמה תחומים אני רוצה לבקר בו-זמנית (מילא להיכנס בזמיר, זה טריויאלי, אבל להיכנס בכל העיתונאים שאכלו את הלוקש שלו, זה כבר סיפור אחר).

שוב, תודה על ההערה. אני לא מתיימר להיות אובייקטיבי, אחרי הכל הבלוג הזה הוא שלי וככזה הפוסטים בו מביעים את עמדותיי ולא עמדות של אנשים אחרים, לטוב ולרע. בימים אלה אני חושב גם על עתידו של הבלוג (שיעבור דירה בקרוב לקראת סוף השנה) ויש בהחלט על מה לחשוב.

5 12 2009
נויף(23:52:31) :

בנושא אכיפת הנת”צים –
כבר חודש שהמשטרה אוכפת את הנת”צ בדרך נמיר במהלך הבקרים.
ולפי כמות המכוניות שאני רואה שנעצרות באיזור ז’בוטינסקי כמעט כל יום, המשטרה עושה קופה יפה.

6 12 2009
יקי(00:07:39) :

עוד לינק שלרמן חובב המסיבות לא מצא לנכון לשתף עמנו – האם זה משום שמדובר ביוזמה של יקירו אסף זמיר אותו לרמן כתש בדיוק בנושא המסיבות?

מדווח עכבר העיר:

בימים אלה מגבשת העירייה תוכנית שתאפשר קיומן של מסיבות רחוב באריזה ממסדית ובחסותה. פיילוט לתוכנית הזאת ינוסה במסיבה ראשונה שתתקיים בשדרות רוטשילד בצהרי יום שישי, 25 בדצמבר. אם יוכתר הניסוי כמוצלח, הכוונה היא להריץ ליין קבוע מדי יום שישי.

http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,778,209,42889,.aspx

6 12 2009
לרמן(00:28:38) :

נויף, אני מקווה שתוך זמן קצר המשטרה תפסיק לעשות כזאת קופה והנת”צים יתפנו. נראה.
לגבי זמיר והתקשורת. זה לא בלוג שאוסף את כל הקומוניקטים של העירייה. חולדאי מחזיק בלוג מהסוג הזה (בעלות של 170,000 ש”ח לשנה) ואין לי כוונה להיכנס לנישה שלו. בניגוד למקומונים אני לא צריך למלא מיכסה של דיו מודפס כל שבוע, ואני לא צריך להתייחס לכל קשקוש שיוצא ממחלקת הדוברות (המחלקה הכי מקצועית בעיריית תל-אביב) של העירייה.

אבל אם כבר התייחסות לקומוניקט של אסף זמיר אז כבר – חבל שהעירייה מנסה להרוס מסיבות ספונטניות של תושבים ומעדיפה מסחור ומיסוד טוטאלי לפי אמות המידה שלה. בפעם האחרונה שהעירייה ארגנה מסיבת רחוב מסחרית בכיכר דיזנגוף לכבוד המכבייה (ביולי) הארוע היה כל-כך כושל שהוא נסגר מוקדם ולא זכה אפילו לאזכור אחר-כך.

העירייה לא רוצה שתהיה מסיבת סילבסטר עצמאית בפלורנטין, ולא מוכנה לשתף פעולה בנושא עם בעלי העסקים שם. חבל שזמיר לא פועל בנושא הזה ולא מתייחס לביטול של מסיבת הרחוב בעצמאית המסורתית גם ברחוב הרב קוק. לא נראה שהיוזמה שלה למסיבת רחוב ממוסדת ברוטשילד תשנה את זה. בפעם הקודמת, לפני מספר חודשים, העירייה הוציאה קומוניקט שדווקא אומר שיהיו מסיבות רחוב בפלורנטין ועוד בתמיכתה (וגם בקומוניקט ההוא כיכב מיודענו, אסף זמיר). בסוף, זה כמובן לא קרה. העירייה מנסה לעשות דברים שהיא לא מסוגלת וזה סתם בזבוז כסף.

אין ספק שזמיר חזק בהודעות לתקשורת (כמו במקרה של ההצעה לסדר שלו על הדירות הקטנות בצפון-מערב העיר שהתבררה כתרגיל תקשורת בשנה א’), אבל כשזה בא לשטח התוצאות מדברות, בעצם לא מדברות, בעד עצמן. תודה על ההפנייה, אולי הייתי צריך להתייחס לזה כבר במקבץ עצמו ואולי בפוסט נפרד.

עוד קומוניקטים, מישהו?

6 12 2009
יקי(00:53:12) :

לרמן, מה שאתה כותב לעיל הוא מגוחך בשל העובדה הפשוטה שאתה מפיץ במרץ כל קומוניקט תעמולה של עיר לכולנו. זהו הרי בלוג הקומוניקטים והספינים של עיר לכולנו.

תמוה שאתה ממהר לטעון כי ההצעה של זמיר היא רק תרגיל לתקשורת, שכן מי כמוך יודע שלוקח זמן לעבד הצעה כזו. בתכלס, ההצעה שלו אושרה על ידי מועצת העיר, ומהנדס העיר נדרש להציג התייחסות בוועדת ההנהלה ובוועדת התכנון והבניה, בה גם חברים הספינולוגים האהובים עליך מעיר לכולנו – מזכיר לי את הדיווח הספינולוגי של אהרן מדואל מאותה ועדה בדיון באחד הפוסטים שלך…

באשר לדירות קטנות בצפון מערב העיר, התוכנית שהופקדה (לפני השינויים שהציע זמיר) מדברת על בניית 2,200-6,200 דירות קטנות בנות 60-80 מ”ר עבור דיור בר השגה. פירוט בדה-מרקר:
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=rnh20092610_5654554454

במלים אחרות, עיר לכולנו יושבת שנה באופוזיציה ואין לה כמעט שום דבר לזכותה מלבד ספינים ותעמולה סטייל הספינולטור, ואילו מי שבקואליציה משפיע ותורם בעשייה למען תושבי העיר.

לרמן, עוד איזה קישור לתעמולה של עיר לכולנו? :lol:

6 12 2009
לרמן(01:19:24) :

יקי, אתה צודק. אני טועה בהכל ואתה צודק בהכל. וזה בכלל לא משנה כמה ספאם עוד תשים פה בתגובות, זה ברור לחלוטין לכולם. חבל שהתוכנית שההצעה של זמיר התייחסה אליה הופקדה כבר, לפני שמהנדס העיר הספיק להציג אישזהו שינוי לתוכנית בועדה המקומית, אבל זה כמובן לא משנה את העובדה שאתה צודק ב-100 אחוזים ואני טועה לחלוטין ואמשיך לטעות ככל הנראה גם בעתיד. יש כאן אחלה דיונים איתך תמיד בלי קשר לעובדות או למציאות (אליאב, תודה על ההשראה).

6 12 2009
יקי(01:35:11) :

לרמן, זו לא המצאה של אליאב אלא טקטיקה ידועה למי שמבקש לחמוק מהתמודדות עם טיעונים. אני מבין שקשה לך להתמודד עם כך שקים ז’ונג איל חולדאי מקדם בניה של דיור בר השגה, וקשה לך להתמודד עם כך שזמיר מקדם מסיבות רחוב ברוטשילד. אז חמוק לך מהתמודדות, ותמשיך לחזור כמו תוכי על התעמולה של עיר לכולנו: “מחושך לאור! מעבדות לחירות! הללויה חנין!” :lol:

פופולריות: 2% (ראו הסבר כאן)

פוסטים קשורים